2011-12-04

Het roze helmpje


Teveel bescherming tegen normale risico's, dat is wat onze maatschappij wel een beetje kenmerkt. Neem nu dit menneke dat mij lekker toelacht. Ik zit in dezelfde takkeherrie als hij, maar dan zonder kogelvrij vest. Het oude vlees moet eerst op, zult u denken, maar ik toch weet vrij zeker dat hij eerder een gehoorbeschadiging zal hebben dan ik.

In Duitsland is alles groter, ook de takkeherrie die een sporthal vol publiek maakt. Ik vind het helemaal geweldig, die atmosfeer. Vol, dat is ook een woord wat ze in NL al een tijdje niet meer kennen. Vroeger kon men dan zeggen dat het niveau bij onze oosterburen een stuk minder was, maar tegenwoordig is dat niet meer zo. Het vaderlandse niveau is de laatste drie jaar als een baksteen naar beneden gegaan.

PR-dame heeft me na een telefonisch gesprekje (in m'n beste duits, ahum) een perskaart voor het hele seizoen gegeven, poeh. Naast me staan nog zeven fotografen... Nu nog even uitvogelen hoe ik er wat van kan maken. Hoog standpunt bestaat daar niet. Kantine hebben ze ook niet, maar je kunt wel koffie of bier bestellen bij een soort marktkraampje. "mag ik een koffie" resulteert gvd in een hele mok tot de rand toe gevuld... wel melk, geen lepeltjes. fuck-a-duck.
"Toilet alleen te bereiken via de trap buitenom"
Ook de Scheisse is groter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten