2011-07-22

Teamfoto Blues


Daar sta je dan weer bij het begin van een volleybalwedstrijd in de hogere regionen. Voor de wedstrijd verschijnen de volledige teams altijd in lijn op het veld en even daarna worden ook de basisspelers(m/v) nog eens 1-voor-1 door de speaker voorgesteld. Makkelijk moment voor de fotograaf om even een paar plaatjes te schieten.

Voor een hardnekkige amateur als ik dus niet.
Ik kom eigenlijk voor de actie-platen met alleen een telezoom in m'n tas. Niet echt handig om van dichtbij een rij mensen naast elkaar op de foto te zetten. Ik sta er echter toch, dus vooruit. Zo'n plaatje kan een aardig begin van een fotografisch wedstrijdverslag zijn.

Ik stel me op aan de kant van het publiek, zo mogelijk wat naar achteren vanwege die lens.
De twee teams en scheidsrechters komen naar voren gelopen en
ze draaien zich om...
Ik zie alleen maar ruggen.

Nondeju, waarom doen ze dat? Je ziet aan de andere kant een stellage met tv-camera en het kwartje valt. Volgende keer in een hal check ik de aanwezigheid van een tv-camera. Voor de wedstrijd aan die kant gaan staan en
ze draaien zich om...
Ik zie alleen maar ruggen.

Wel Godnondeju. Ik ben nog niet aan de statistisch verantwoorde grote aantallen, maar ik kan er nog steeds geen pijl op trekken. Loop je dan snel naar de andere kant om alsnog het basisteam te kunnen pakken dan moet je niet vreemd opkijken als je weer de achterkant te zien krijgt.
Vraag het dan gewoon, zult u zeggen. Hahaha. Aan wie op welk moment, is dan mijn tegenvraag?
Gelukkig hoef ik niet te leveren.

Ik ben het toch een beetje zat. Krijg ik een achterkant dan fotografeer ik die. Uitzoomen kan ik niet dus dan zoom ik maar in op die benen en billen.
Eens kijken hoe snel ik een reputatie heb opgebouwd.




2 opmerkingen:

  1. 1 team houdt een hand in de rug en de ander op de schouders van de buurvrouw.
    Het andere team houdt beide handen achterlangs in de rug.
    Grappig verschil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo kitty
    De italiaasne meisjes houden tijdens het spelen van het volkslied 1 hand op het hart, terwijl de duitse meisjes ondanks de dubbele omarming toch wat afstand houden.

    Vroeger dacht ik dat volleybal geen contactsport was, maar tegenwoordig vliegen ze elkaar de hele wedstrijd door in de armen...

    BeantwoordenVerwijderen